Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Τράπεζα αγόραζε προσωπικά δεδομένα πελατών από διαφημιστικές εταιρείες

Αρχεία με προσωπικά δεδομένα πελατών που περιελάμβαναν από το ΑΦΜ μέχρι τηλέφωνα και διευθύνσεις αγόραζε επί τέσσερα χρόνια τράπεζα από δύο διαφημιστικές εταιρείες.

Όπως προέκυψε από αυτεπάγγελτο έλεγχο της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στις εγκαταστάσεις της συγκεκριμένης τράπεζας, κατά το διάστημα 2007-2011 αγόραζε από δύο διαφημιστικές εταιρείες λίστες πελατών με δεδομένα εμπορικού και οικονομικού ενδιαφέροντος, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων.

Οι λίστες αυτές των αρχείων (η μεγαλύτερη περιείχε 52.864 ονόματα) αφορούσαν άτομα κατά προτίμηση με υψηλό εισόδημα, δηλ. άνω των 60.000 ευρώ.

Αναλυτικά, οι λίστες περιείχαν τους ΑΦΜ του πελάτη της τράπεζας και του/της συζύγου, αριθμούς ταυτότητας, διευθύνσεις κατοικίας, κινητά και σταθερά τηλέφωνα, εισόδημα και εισόδημα συζύγου, ημερομηνία γέννησης, πατρώνυμο, μητρώνυμο κ.λπ.

Στη συνέχεια ακολούθησε έλεγχος και στις διαφημίστηκες εταιρείες, από όπου η Αρχή έλαβε αντίγραφα τιμολογίων, σκληρών δίσκων υπολογιστών κ.λπ.

Η Αρχή έκρινε ότι η τράπεζα «αγόρασε, τήρησε σε αρχείο και επεξεργάστηκε για δικούς της οικονομικούς σκοπούς, λίστες με παρανόμως συλλεχθέντα προσωπικά δεδομένα», κατά παράβαση της νομοθεσίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Στην απόφασή της, υπογραμμίζει ότι, ενόψει της βαρύτητας της παράβασης, του πλήθους των προσώπων που αφορούσαν τα προσωπικά δεδομένα, το είδος των προσωπικών δεδομένων, το γεγονός ότι η τράπεζα από όλα αυτά αποσκοπούσε στην αποκόμιση κέρδους, επέβαλε στην τράπεζα πρόστιμο 75.000 ευρώ, ενώ την υποχρέωσε να καταστρέψει τις λίστες με τα προσωπικά δεδομένα που τηρούσε. topontiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...